По план новият комплекс трябва да има общо 740 жилища, което означава и един малък отделен квартал. Междувременно успехът да проекта в Ню Йорк дава възможност на архитектите да предложат сходни решения за изоставени терени в Охайо и Флорида.
Достъпни жилища и богатство
От десетилетия в САЩ имат проблем с т.нар. достъпни жилища. Това са апартаменти с относително приемлив наем, който повечето хора могат да си позволят.
Изчисленията сочат, че голяма част от наемателите съвестно плащат задълженията си, но често собствениците продават сградите след около 10 години ползване. Причините за това са много, но една от тях е, че след този период зданията се нуждаят от сериозен ремонт и по-изгодно да се отървеш от имота, отколкото да го обновиш.
В тези случаи обаче наемателите губят всичко. Често пъти това са хора, които живеят от заплата до заплата и не могат да спестят пари, за да си купят жилище.
В опит да реши тези проблеми една от най-големите неправителствени организации в САЩ Enterprise Community Partners обяви създаването на инвестиционен фонд на стойност 250 млн. долара. Идеята е чрез тези средства да се купуват сгради и да се отдават под наем. След продажбата им компанията обещава да даде на наемателите част от печалбата. Така стойността на сградата няма да намалее, защото хората ще се грижат повече за нея, а накрая ще спечелят нещо от имота.
Изскачащ магазин
Пандемията ликвидира огромна част от магазините и особено малките. Хората обаче все още обичат да излизат на шопинг, а не просто да добавят продукти в количката си онлайн. Идеята на AppearHere е да свърже търговците, които искат помещение със собствениците му.
Това са т.нар. pop-up stores, често използвани за някаква промоция, представяне на нов продукт или тестване на нагласите на потребителите към него. Иначе казано – някой има нужда от помещение за магазин, но за кратко. Тази платформа му дава възможност да го намери и наеме.
Предлагат се помещения в Ню Йорк, Лондон, Маями, Лос Анделис и Амстердам. Миналата година беше рекордна за бизнеса им. Над 250 хил. търговски марки са се възползвали от услугите им, включително и световни.
Бетонът е проблем
Бетонът е сериозен проблем. Вярно е, че изобретяването му е дало огромен тласък в развитието на човечеството, но последствията от него не са за пренебрегване. Освен че замърсява при използването, бетонът цапа и при производството.
Сред съставките на бетона са цимент, пясък и вода. А пък циментът се прави от гипс и клинкер. Именно клинкерът е много проблемен. Той се получава чрез нагряване до високи температури в специални пещи, а суровините за него са различни видове глина и варовик. Т.е. първо трябва да се добият, което вреди на
околната среда, а след това се обработят, което също е проблем.
През миналото лято компанията Holcim произведе първия 100% рециклиран клинкер. Това дава надежда, че за в бъдеще технологията на добив от природата ще бъде изоставена. През 2021 г. компанията е рециклирала 54 млн. тона материали. Амбицията й е тези количества да бъдат удовени в следващите 7 години.
С усложняването на климатичните промени и честите наводнения живеещите близо до крайбрежия са принудени да търсят нови начини, за да направят безопасна средата си. Немската фирма DeUrbanisten предлага решение.
Става дума за монтиране на хидроинфрастуктура на определени места, считани за рискови за наводнения. Идеята е, че тези съоръжения няма да се опитат да отблъснат вълната, а ще абсорбират водата, тъй като са направени от такъв материал.
Когато не се използват по предназначение, те могат да изглеждат като елемент от градската среда – сухо езеро, басейн, пълен със зелененина и т.н. Тези съоръжения могат да се използват и с обратната цел – да задържат и съхраняват вода там, където липсва, т.е. резервоар. Няколко такива проекта вече са изпълнени в Нидерландия.
На парчета
Когато пандемията затваря малките магазини и офиси в центъра на Филаделфия, много хора изпадат в паника за предстоящото мрачно бъдеще. Компанията Arts+Crafts Holdings започва да отдава под наем малки парчета от имотите си на стартиращи бизнеси. И така вемсто да дава цял етаж от сграда на една фирма, тя го разделя на няколко.
Моделът се оказва успешен – наемателите се увеличават, отдаваната площ също. И въпреки, че след края на ограниченията офисите отново се пълнят, компанията вече работи на различни обороти и с много нови проекти.
На едно колело
Всички са виждали детските играчки тип пръчка с колело на края. Тази иновация работи на същия принцип, но резултатът е, че прави карта на маршрута, по който минава.
Оказва се, че продуктът Plott е доста полезен за строителни компании, агенции за недвижими имоти и др. Той може бързо да картографира както вътрешни пространства, така и на открито. Дигиталната карта е готова след обиколката и вече може да се разпраща по всякакви канали.
Автор: Profit.bg
Снимки: Profit.bg